Alfa Romeo na dirki 1000 Miglia 2024

  • Konvoj "najlepše dirke na svetu" – 42. dirke  1000 Miglia, znamenite dirke starodobnikov,  izdelanih do leta 1957 – je startal danes iz Brescie.
  • Alfa Romeo sodeluje na "klasiki" z dvema draguljema iz svoje muzejske zbirke: 1900 Sport Spider (1954), ki ga bo vozil Nicola Larini, prvak DTM iz leta 1993, skupaj z navigatorjem Luco Ciuccijem; ter 1900C Super Sprint (1956); za njegovim volanom se bosta izmenjevala novinar Andrea Farina in Davide Cironi, strasten ljubitelj avtomobilizma.  
  • Ob obeh zgodovinskih primerkih bodo debitirali novi kompaktni športni avtomobil Alfa Romeo Junior ter ekskluzivna modela Giulia in Stelvio Quadrifoglio Super Sport, ki se skupaj z modelom 6C 1500 Super Sport poklanjata prvi zmagi Alfe Romeo na dirki 1000 Miglia leta 1928.

 

Po opravljenih športnih in tehničnih pregledih sodelujočih vozil se danes začenja 42. ponovitev legendarne dirke 1000 Miglia. Na letošnji dirki starodobnikov sodeluje več kot 400 modelov, od tega več kot 50 avtomobilov Alfa Romeo, kar pomeni, da je to največja ekipa in nesporna ikona italijanskega avtomobilskega športa. Zvezdi dirke bosta dva prestižna modela iz zbirke starodobnih avtomobilov Alfa Romeo, ki sta sicer na ogled v muzeju v Areseju: 1900 Super Sport (1954) in 1900 Super Sprint (1956).

Za volanom prvega bo Nicola Larini, prvak DTM iz leta 1993 z dirkalnikom Alfa Romeo 155 V6 TI, in njegov sovoznik Luca Ciucci. Larinijev povratek k dirkanju z Alfo Romeo bo zagotovo povzročil močna čustva med ljubitelji motošporta in še posebej med Alfisti, ki se gotovo še  spominjajo njegovih podvigov v razredu Touring v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Z enakim navdušenjem bo pozdravljen tudi model 1900 Super Sprint (1956), ki ga bosta vozila Andrea Farina, novinar in strokovnjak za starodobne avtomobile, ter Davide Cironi, vplivnež in YouTuber, velik ljubitelj avtomobilizma.  

 

Zgodovinska modela bosta spremljala nova Giulia in Stelvio Quadrifoglio Super Sport posebne omejene serije, ki jo znamka posveča prvi zmagi Alfe Romeo na dirki 1000 Miglia leta 1928 z modelom 6C 1500 Super Sport. Javnost si bo lahko prvič ogledala tudi Alfa Romeo Junior na cesti; nov kompaktni avtomobil vrača športnost Alfe Romeo v največji segment na evropskem trgu. Pooseblja skupno nit, ki že od nekdaj povezuje avtomobile iz preteklosti s sodobnimi.

 

Neločljiva vez med znamko Alfa Romeo in dirko 1000 Miglia

Med letoma 1927 in 1957 je bila 1000 Miglia klasična cestno-hitrostna dirka, nato pa je leta 1982 postala dirka, rezervirana za modele, ki so nekoč sodelovali na prejšnjih tekmovanjih ali pa so bili izdelani v tistem času. Na drugi izvedbi dirke leta 1928 je Alfa Romeo zmagala v posamični in ekipni razvrstitvi, z uvrstitvijo vseh  avtomobilov, ki so sodelovali v dirki. 1. aprila 1928 sta se Giuseppe Campari in Giulio Ramponi povzpela na najvišjo stopničko zmagovalnega odra z modelom 6C 1500 Super Sport, mojstrovino Vittoria Jana. ki ga je odlikovala revolucionarna mehanika. Izjemen avtomobil je 1.618 km dolgo progo prevozil z impresivno povprečno hitrostjo 84 km/h in dosegel prvega od 11 uspehov znamke Alfa Romeo, od katerih je bilo sedem zaporednih med letoma 1932 in 1938. Rekord, ki ga ni mogoče preseči, je vzpostavil neločljivo vez med znamko Alfa Romeo in dirko 1000 Miglia, dvema znamkama Made in Italy, ki izstopata v svetovnem merilu.

 

Trasa 42. dirke 1000 Miglia

Dirka 1000 Miglia 2024 bo, tako kot leta 2021, spet potekala v smeri urinega kazalca: kot vedno se bo začela v Brescii, nato pa bo tekla mimo Bergama, Novare in Vercellija, preden bo prispela v Torino na prvi etapni cilj. Drugi dan se bo kolona začela spuščati proti jugu, se povzpela na Langhe in potovala skozi center Acqui Terme. Nato bo pot vodila v Genovo, mesto, ki bo na dirki 1000 Miglia 2024 sodelovalo prvič, ter nadaljevala ob Tirenski obali do prihoda v Viareggio. V tretji etapi se bo dirka obrnila v notranjost in obiskala Lucco in Castiglione della Pescaia, nato pa prek krajev Marta, Viterba in Ronciglione vstopila v Lacij in se končala na Via Veneto v Rimu. V četrti etapi se bodo ekipe vračale proti severu skozi Orvieto, Sieno, Prato ter prelazov Futa in Raticosa, nato pa bodo prispele v San Lazzaro di Savena (Bologna). Zadnji dan bo legendarna dirka 1000 Miglia obiskala Ferraro, Bovolone in Villafranca di Verona, nato pa se bo prek krajev  Valtenesi in Salò odpravila do Gardskega jezera in končala s tradicionalno parado po ulici Via Venezia v Brescii.