Alfa Romeo Logo

Models

„Storie Alfa Romeo“ Šesta epizoda: italijanski spider osvaja Hollywood


  • Pred modelom Duetto, je avtomobil Giulietta Spider v začetku 60. let prejšnjega stoletja nastopal v italijanskih filmih, ki sta jih režirala Fellini i Antonioni: to je bila le generalka, preden je karizmatični „Made in Italy“ osvojil Hoollywood in ZDA.
  • Neustavljivo privlačni Alfa Romeo Duetto je zapeljal Stevea McQueena, Dustina Hoffmana in Muhammada Alija.
  • V skladu z DNK znamke Alfa Romeo, je bil Duetto mnogo več kot le „trendsetter“ –elegantno vozilo je zagotavljalo vznemirljivo in brezskrbno vožnjo.
  • Štiri generacije in več kot 124.000 proizvedenih vozil v obdobju 28 let: Duetto je živel  dlje kot katerikoli drug model znamke Alfa Romeo.

 

Usojen Hollywoodu

„To je zelo hvaležen avto. In zelo lep.“, je o modelu Duetto izjavil legendarni Steve McQueen leta 1966, po tem, ko ga je revija Sports Illustrated povabila k testiranju italijanskega spiderja, poleg nekaterih ostalih hitrih avtomobilov. Model, ki ga je vozil, je bil eden prvih modelov Alfa Romeo 1600 Spider, ki je prispel v ZDA le nekaj mesecev po svetovni predstavitvi na ženevskem avto salonu. McQueenova ocena na kratko strne bistvo modela Duetto in edinstvenost znamke Alfa Romeo: užitek v vožnji in popolna lepota.

Pravzaprav je to mnenje avtoritete. Steve McQueen  je bil zbiratelj super avtomobilov, ki je leta 1970 osvojil drugo mesto v svoji kategoriji na 12-urni dirki Sebring, v dvojici s Petrom Revsonom.

Leto zatem je mladi Dustin Hoffman s polno hitrostjo vozil model Duetto ob glasbeni podlagi Simona in Garfunkla u filmu „Diplomiranec“. Legendarni kadri so se za vedno zapisali v zgodovino filma, skupaj s številnimi citati, Duetto, ki vozi v ozadju,  pa je s tem postal kult. Tudi svetovni boksarski prvak v težki kategoriji Muhammad Ali je vozil Duetto: v skladu s svojo slavno izjavo „Lebdim kot metulj, pičim kot čebela“, je dal izdelati posebne registrske tablice z napisom „Ali Bee“.

Tako je Duetto postal mednarodna zvezda. Povrnimo se h koreninam Duetta,… k tehničnim inovacijam modela Giulia in h karizmatičnemu modelu Giulietta Spider.

 

 

Narejena za osvajanje Amerike

Tudi v zgodbi o Giulietti Spider nastopa Hoffman. Ne igralec Dustin, ampak poslovnež  Max Edwin Hoffman: bivši dirkač, ki se je umaknil pred nacizmom in iz Avstrije prebežal v Združene Države, kjer je v nekaj letih postal referenca ameriškega uvoznika za evropske znamke avtomobilov.

Max ni bil le “trgovec”, bil je izjemen poznavalec tržišča. Svetoval je na področju prodajne politike,  znal je poiskati posebne modele, predlagal slogovne spremembe in sodeloval pri ustvarjanju nekaterih najbolj zaželenih športnih avtomobilov vseh časov – ena izmed njih je bila tudi Giulietta Spider.


Hoffmann je postal obseden s to damo. Takoj po njeni predstavitvi leta 1954, je tovarni Alfa Romeo poslal  naročilo modela Giulietta Sprint. Vedel je, da je to popoln avtomobil za pacifiško obalo, in prepričan, da si ga bodo želeli vsi v Hollywoodu. V uspeh je bil tako prepričan, da je bil pripravljen kupiti več sto primerkov, preden je sploh videl končne načrte!

 

 

Lepa mlada dama

Hoffmannu je uspelo prepričati Francesca Quaronija in Rudolfa Hrusko, in projekt je stekel. Začelo se je tekmovanje med dvema tedaj najslavnejšima oblikovalcema: to sta bila  Bertone in Pinin Farina. Bertone je predstavil ekstremno vizijo, naslednico konceptnega vozila „2000 Sportiva“ Franca Scaglionea: zašiljen sprednji del, aerodinamične sprednje luči in zadnje »plavuti«. Pinin Farinin predlog je pripravil oblikovalec Franco Martinengo – izbran je bil zaradi elegance in klasične skladnosti oblik.


“Lepa mlada dama”, kot jo je opisal Pinin Farina, se je sprva proizvajala s panoramskim vetrobranskim steklom in stranskimi stekli. Na vratih ni imela ročic, odpirala so se s pomočjo vrvi.  Šele kasneje je dobila klasično vetrobransko steklo, pomični stranski okni, obloge vrat, pomično streho, zunanje ročice vrat in novo notranjost.

Čista športna zasnova, podprta z ekstremnimi zmogljivostmi. Spider je imel vgrajen Giuliettin motor: vzdolžno nameščen štirivaljni motor prostornine 1.290 ccm, ki je razvil 48 kW (65 KM) in dosegel končno hitrost  155 km/h. V kasnejših različicah je ta moč še rasla, začenši z modelom Spider Veloce iz leta 1985, ki je imel 60 kW (80 KM).

Prilagodljiva, mladostna in hitra. In lepa. Giulietta Spider je osvojila kinematografe: Fellini jo je vključil v film “La Dolce Vita”, Antonioni pa jo je izbral za avtomobil, s katerim se je v filmu “Mrkprevažal Alain Delon. Postala je statusni simbol: oboževali so jo slavni, želeli vsi.

 

 

 

Made in Italy

Nastopil je čas za naslednika modela Giulietta Spider. Luraghi in njegova ekipa so se zavedali, da samo izdelava odličnega avtomobila ne bo dovolj: imeti mora tudi karizmo. Njegova predstavitev mora biti velik in pomemben dogodek.

 

Alfa Romeo je želela to opraviti veličastno. Zato so za predstavitev v ZDA organizirali prekooceansko luksuzno križarjenje, na katerega so povabili izbrane pomembne goste iz sveta zabave, športa in mode.  Na krovu je bilo 1.300 VIP osebnosti, med njimi Vittorio Gassman, Rossella Falk in sopranistka Anna Moffo. Italijanska križarka  Raffaello je izplula iz Genove v New York, s postankom v Cannesu za ogled filmskega festivala. Med križarjenjem so bila tri vozila Spider ekstravagantno razstavljena na palubi: v zeleni, beli in rdeči barvi.  Alfa Romeo je z izpostavitvijo italijanske narave svojega izdelka, tako že deset let prej nakazala uspešnost komunikacijskega slogana “Made in Italy”.

 

 

Tehničko nasledstvo modela Giulia

Alfa Romeo Spider 1600 je zasnovan na osnovi modela Giulia, s tem, da je medosna razdalja zmanjšana na 2.250 mm, medtem ko je mehanika enaka kot t pri tedaj aktualnem modelu Giulia Sprint GT Veloce (naslednik modela Sprint GT). Ob predstavitvi je bil Duetto opremljen s klasičnim štirivaljnim motorjem iz lahke litine prostornine 1.570 ccm, ki je razvil 80 kW (108 KM), njegova masa pa je znašala manj kot  1.000 kilogramov. Dosegel je največjo hitrost 185 km/h.

 

 

 

„Duetto“ ali „sipina kost“?

Izbiranje imena za ta model je zgodba zase. V sodelovanju z vsemi evropskimi trgovci so razpisali nagradni natečaj. Zmagal je „Duetto“… vendar so zaradi nastalih težav s pravicami (čokoladnih keksov z enakim imenom), avtomobil predstavili kot “Alfa Romeo Spider 1600“.


Ime Duetto so potisnili v ozadje,  vendar je ostalo v spominu ljubiteljev in postalo vzdevek za vse generacije tega modela. Sledili so še drugi: Spider iz leta 1966, prvi iz te serije in zadnja mojstrovina Battista Pinin Farine, imenovana „sipina kost“ zaradi ovalne oblike in  zaobljenega sprednjega in zadnjega dela, izbočenih bokov in nizke bočne linije. Drugi je bil model iz leta 1969, imenovan „Coda Tronca“, po aerodinamično rezanem zadnjem delu.


Tretji je „Aerodinamica“ iz leta 1983, imenovan po dolgotrajnih testiranjih v vetrovniku. Zadnja generacija modela je bila predstavljena leta 1989, tako imenovana „Serija IV“, ki se s svojimi čistimi in aerodinamičnimi linijami vrača k svojemu izvoru.


Štiri generacije in več kot 124.000 proizvedenih vozil v obdobju 28 let: Duetto je živel dlje kot katerikoli drug model znamke Alfa Romeo.

hp_storieep_6-5ecd2e07e0169